در حال بارگذاری ...
یادداشتی بر نمایش  «آقای کاندیدا» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین صیدآبادی

بی هیچ تعارفی امشب دچار نمایش شدم

تئاتر گلستان_حسین ضمیری: گرچه از روز ازل سرخوش و خندان بودم... عشق آموخت مرا طرزِ دگر خندیدن

امروز عصر با حضور در سالن نگاه تالار فخرالدین اسعد گرگانی،دچار یک نمایشنامه به نام «آقای کاندیدا» شدم.
نمایشی که در واقع می‌توان گفت سویه‌های یک طنز واقعی را به درستی درک کرده و به اجرا رسانیده بود. بازی‌های روان،موسیقی و نور خوب و حرفه‌ای در امتداد یک متن و کارگردانی درست؛ بار دیگر مرا به دیدار یک طنز واقعی و درست نشاند.
می‌دانیم که طنز فاصله‌ی مابین واقعیت و حقیقت است و سیال بودن در این فاصله‌ی شهودی نیاز به درک صحیح جایگاه طنز در جامعه دارد.
طنز پردازان در واقع سعی می‌کنند تا بازهرخندی ظریف،نکاتی از ابعاد مختلف زندگی در جامعه و مشکلات پیرامونی موجودی به نام انسان را به رخنمون بکشند. کارگردان و نویسنده این نمایش،امیر حسین صیدآبادی نشان داد که می‌توان به آینده‌ی جوان حوزه نمایش استان گلستان امیدوار بود.
در هنگامه‌ای که مهدی کاویان،بازیگر کهنه کار نمایش،تمام حرف‌ها را در یک جمله گفت:«کاری می‌کنیم که خودشان ماشه‌ها را بکشند» به احترامشان ایستادم و تمام عناصر نمایش را تحسین کردم.
بی هیچ تعارفی امشب دچار نمایش شدم. بازی روان مهدی کاویان،رعنا زیادلو و محمد حسین صفایی با استفاده صحیح از طنز موقعیت،در پوشش،گفتار و بدن،دیگر بار مخاطب را با واقعیت‌های پشت پرده‌های دنیای کثیف سیاست روبه‌رو کرد و چه نیکو این مهم را به انجام رسانید.
بر خود واجب دانستم که این اثر هنری را ارج نهاده و از تمامی مخاطبین عام و خاص هنر والای نمایش دعوت کنم تا با حضور در جایگاه مخاطب نمایش،هم به شور و شعور خود احترام بگذارند و هم تیم هنری را حمایت کرده و لذت دیدار آن را به دیگران نیز انتقال دهند.
دانایی هزینه دارد و داناگری نیز در تداوم آن همت می‌طلبد.

نمایش «آقای کاندیدا» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین صیدآبادی از ۲۸ خردادماه تا ۵ تیرماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۰ در تالار نگاه مجموعه تئاتر شهر گرگان به روی صحنه رفت.




مطالب مرتبط

یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها
یادداشتی بر نمایش《عهد سیاوش》به کارگردانی رضا پورتراب‌زاده

نمایشی شایسته، فاخر و لبریز از نمادها، اسطوره‌ها و افسانه‌ها

نمایش «عهد سیاوش» نوشته رضا پورتراب زاده و حسین جهان افروز و کارگردانی رضا پورتراب‌زاده از ۱۵ تا ۲۹ دی۱۴۰۲ در گرگان به روی صحنه رفت.

|

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

جشنواره تئاتر استان گلستان برگزیدگان خود را شناخت

آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر استان گلستان، پنجشنبه دوم آذر ۱۴۰۲ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد و با نظر هیئت داوران و بدون اولویت؛ نمایش های «بی هوده» از گرگان، «پینو» از علی آباد کتول و «کیلومتر ۹۴۴» از گرگان در بخش صحنه‌ای و نمایش های «میم» از بندرگز و ...

|

یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری
یادداشتی بر نمایش «بی هوده»

تماشایِ ارتفاع و عمقی لبریز دانایی و داناگری

تئاتر گلستان_حسین ضمیری؛ نمایش 《بی هوده》کاری از یاسین رضوانی اثر برگزیده چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه ۱۴۰۲ در گرگان روی صحنه رفت. زندگی یک جریان سیال و یک واقعیت غیر قابل انکار است. ...

|

به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت
به کارگردانی فرشید مصدق

«هملت» در گرگان روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از گلستان، نمایش «هملت» نوشته ویلیام شکسپیر با بازنویسی، طراحی و کارگردانی فرشید مصدق از ۲ تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ در سالن اصلی تالار فخرالدین اسعد گرگانی روی صحنه رفت.

|

نظرات کاربران